Neki filmovi baš iznenade. Kirsten Stewart svi pamte po ulozi u „Sumraku“.
Iako je ulogom u „Zauvijek Alice“
dala do znanja kako taj serijal nije jedino prema čemu bismo trebali mjeriti njeno
glumačko umijeće, film „Pričaj“ me
zapravo uvjerio kolika bi šteta bila da njen talent ostane obilježen ulogom u vampirskoj
sagi. „Pričaj“ je, barem po osnovnom sinopsisu, klasična priča odrastanja.
Glavna junakinja Melinda (K. Stewart)
kreće u srednju školu, a na njen prvi dan kolege učenici joj šapuću iza leđa,
pokazuju na nju i odbijaju se družiti s njom. Melinda je načitana i
inteligentna cura i isprva nam nije jasno što se događa. Kroz seriju flashbackova počinju se otkrivati niti
priče. Film koji se pred nama prostire nije tipična tinejdžerska drama. U
mnogočemu zapravo podsjeća na četvrtu sezonu kultne „Žice“. Kritika američkog
sustava vrijednosti, kao i obrazovnog sustava proteže se kroz film. Melindina
priča samo je borba protiv žanrovskih klišeja, ali i poruka za svu djecu u
njenoj situaciji. U to osjetljivo doba odrastanja (glavni lik ima 14 godina) o
problemima treba govoriti, šutnja je rijetko kad pametan izbor.
„Pričaj“ je sjajno napisan film.
Baš zbog konstrukcije u kojoj je uzeta jedna uopćena situacija i preokrenuta na
neobičan način, kao i zbog nelinearnog otkrivanja ključnih elemenata priče,
film vrlo uspješno drži pažnju gledatelja. Kirsten Stewart sjajno pogađa
nijanse otuđenosti, inteligencije i puberteta kako bi dočarala zahtjevan lik koji
glumi. Razina bullyinga od strane
njenih vršnjaka čak ovdje nije u prvom planu. Njeni procesi sazrijevanja jesu.
Razlog zlostavljanja skriven je u vremenu prije dolaska u školu, a u svom
svijetu Melinda Sorvino ignoriranja doživljava kao opravdanu kaznu za izigrano
povjerenje.
Naravno, kod ovakvih filmova (pada
mi na um i „Otuđenost“ s Adrienom Brodyjem) važna je i uloga
profesora u školi. Oni su ti koji bi trebali biti osposobljeni za prepoznavanje
problema. Princip, kao i evaluacija njihova rada, također je jedna od tema ovog
filma. Situacija u kojoj profesori pojedine učenike uzmu na zub, zagovaraju otvorenost
i debatu samo dok se ona slaže s njihovim mišljenjem i protive im se kad ne ide
smjerom koji su zacrtali također ne djeluje nepoznato.
Melinda govori o potrebi njenih
razrednih kolega da se razdvoje na klanove. Za svakog se zna kojem klanu
pripada i oni koji to ne odabiru obično ostaju poput nje – izopćeni. Sve bi to
bilo u redu da Melinda evidentno (zaključujemo to kroz film) u prošlosti nije
pripadala jednom od klanova iz kojeg je bez riječi previše objašnjavanja
izbačena. Ona nije klasični geek,
nije neki već viđeni čudak koji bi film otjerao prema klišeju. Ona je zaista
obična djevojka koja ne našla u neobičnoj, da ne kažem nemogućoj situaciji. Kad
tu situaciju ne prepoznaju oni koji bi trebali, šutnja se čini kao najbolji
izbor.
Jedini profesor s kojim Melinda
razvija kakav-takav odnos je gospodin
Freeman (Steve Zahn) koji svojim nekonvencionalnim metodama nastoji
zainteresirati djecu za umjetnost. Njegova priča s globusom, kao i izjava prema
kojoj ne traži od djece da budu genijalci, nego samo da budu zainteresirani
odzvanja u glavi kao opomena asocijalnosti i manjku interesa što je pojavom
društvenih mreža i reality televizije
dodatno naglašen. Naravno, s obzirom na ton ovog filma, dobre namjere nisu uvijek
i adekvatno nagrađene.
Jessica Sharzer, redateljica filma, poznata je uglavnom po kratkim
filmovima. „Pričaj“ je njen autorski debi u dugometražnom formatu i rekao bih
kako je svojom režijom uspjela temi dati artistički ton. Režija je na momente
toliko umjetnički izvedena da sam ostao osupnut razinom umijeća kako režiserke
tako i montaže, pogotovo s obzirom da sam očekivao konvencionalan tinejdžerski
film gdje je sve već viđeno. „Pričaj“ je primjer sjajnog nezavisnog filma.
Debitiravši na Sundanceu 2004., „Pričaj“ je opisan i kao poruka svim djevojkama
koje su u osjetljivom dobu doživjele traumu. Film je zasnovan na romanu Laurie Halse Anderson iz kojeg
vjerojatno izvire nelinearno pripovjedanje u kojem se najvažniji događaji
otkrivaju kroz prisjećanje.
Film je to koji svakako treba pogledati
iz barem dva razloga. Prvi, da se uvjerite koliko potencijala u sebi nosi
Kirsten Stewart. Drugi, da uživate u neobičnoj obradi klišejističke teme.
Ocjena: 8/10
IMDB
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
0 komentari:
Objavi komentar