RECENZIJA: "Mob City / GRAD MAFIJE" (2013.) - Mini-serija za ljubitelje noira

Ime Frank Darabont izaziva poštovanje. Dovoljno je samo pogledati „Iskupljenje u Shawshanku“ ili prvu sezonu serije „Okružen mrtvima“ da se vidi sva genijalnost ovog sjajnog autora. Kad je objavljeno da će baš Darabont raditi adaptaciju knjige „L.A. Noir: Bitka za dušu najzavodljivijeg grada SAD-a“ očekivanja su s pravom bila visoka. Kad je u seriji „Grad mafije“ okupljena i sjajna glumačka ekipa, sve je govorilo da nas očekuje još jedna poslastica neo-noira. Nažalost, „Grad mafije“ tretiran je kao odbačena serija još za vrijeme emitiranja, pa zato ni ne čudi što je otkazan prije nego se stigao u potpunosti razigrati.

Knjiga Johna Buntina, prema kojoj je ova serija rađena, zasniva se na stvarnim svjedočenjima sukoba mafije i policije u L.A.-u četrdesetih godina prošlog stoljeća. Kulisa je, dakle, znana. Noir, zagasite boje, kaputi, kiša. Osnova zapleta je sukob između policijskog odjela Los Angelesa i kriminalaca pod vodstvom Bugsyja Siegela. Sjajnim kombiniranjem četrdesetih i dvadesetih, uz pripadajući jazz zvuk, serija stvara zanimljivu atmosferu. Tu atmosferu, nažalost, odlična glumačka ekipa nije u potpunosti iskoristila. Glavni razlog tome su prilično jednostavno i neuvjerljivo napisani likovi. Karakterizacija je, bez obzira na mnoštvo dobrih elemenata, glavni problem ove serije.

U ulozi koja je najbliža glavnoj vidimo je Jon Berenthal, najnoviji „Punisher“. On glumi Jeffa Teaguea, bivšeg marinca i junaka Guadalcanala, koji će se naći raspet između odanosti ratnom kolegi i policijskoj dužnosti. Uhvaćen u sukob između Bugsyja Siegela (Edward Burns) i policije. Njegov ratni kolega Ned Stax (Milo Anthony Ventimiglia) mozak je iza mafijaških operacija i često se čini kao glas razuma nekontrolirane mafije. Ventimiglia je najpoznatiji po svojoj ulozi Petera Petrellija u NBC-jevoj uspješnici „Heroji“. Ovdje imamo dva prijatelja na suprotnim stranama zakona, a zaplet kreće kad Teagueu prilazi Hecky Nash (Simon Pegg) s informacijom da posjeduje inkriminirajuće fotografije. Konačni dokaz koji u zatvor može strpati velikog mafijaškog šefa. Dvostruka Heckyjeva igra uskoro biva razotkrivena, a tu zaplet serije tek počinje.

Kakav bi to noir bio bez fatalne žene? Ta uloga je ovdje pripala Alexi Davalos (ljubitelji alternativnih stvarnosti prepoznat će ju po glavnoj ženskoj ulozi u „Čovjeku u visokom dvorcu“). Upravo će Jasmine Fontaine biti glavni razlog klizne granice kojom će se kretati glavni lik. Vlastita definicija morala nikad nije isto što i opća, a postupci će vrlo često biti motivirani emocijama, umjesto razuma. Tako uostalom u svakom pravom noiru i treba biti. Ljubitelji recentne televizije prepoznat će i Neala McDonougha u ulozi Williama H. Parkera, kapetana LAPD koji je odlučan u namjeri da ukroti mafiju. McDonougha ove godine možemo gledati u najnovijoj sezoni stripovske serije „Arrow“ u ulozi antagonista. U „Gradu mafije“ on glumi zapadnjačkog Eliotta Nessa, čovjeka koji beskompromisno želi mafiji stati na kraj. Osim njih, vrijedi istaknuti i Roberta Kneppera („Carnivale“, „Zakon braće“) u ulozi Bugsyjeve desne ruke – Sida Rothmana.

Iako je ova Darabontova serija zaista jedna intimna posveta klasičnom noiru, TNT to nije prepoznao. Mreža je seriju emitirala u zabačenom zimskom terminu na način prikazivanja dvije epizode odjednom. Šestodijelna se serija tako brzo ispucala, a bez da je itko uopće primijetio da je na programu, a kamoli da je ostvarila neku gledanost. Kritika je reagirala dosta mlako iako su pojedini kritičari priznavali da seriji treba dati prostora da se razmaše i da Darabonta nije pametno tako rano otpisati. Taj prostor, međutim, serija nije dobila. Odluka o otkazivanju bila je očekivana iako je na kraju sezone ostavljen prostor za nastavak.

„Grad mafije“ nije serija bez mana. Uz već spomenutu karakterizaciju i priča je ponegdje mogla biti uvjerljivija. No, sjajna atmosfera, kostimografija i glazba svakako vraćaju uloženo vrijeme. Šteta je što je serija otkazana prije nego što se priča stigla u potpunosti razviti. Za ljubitelje noira i ovakve atmosfere – velika preporuka. Za one druge, mali kuriozitet. O „Gradu mafije“ se dugo pričalo kao o „najiščekivanijoj seriji koju nitko nije pogledao“. Možda je to dovoljan razlog da joj date šansu. Što se mene tiče, od nje sam dobio točno ono što sam očekivao. Ni više ni manje. Serija je solidna, a zaista je šteta što nije ni odlična. Možda je, uz drugačiji pristup, i mogla biti. Pogledajte pa zaključite sami.