RECENZIJA: "ALLIED / Tajna veza" (2016.) - Zemeckisovi Mr. & Mrs. Smith iz WW2.

Kombinacija špijunskog trilera i romanse za vrijeme 2. svjetskog rata, u režiji Roberta Zemeckisa, s Bradom Pittom i Marion Cotillard u glavnim ulogama, djelovala je vrlo obećavajuće. Međutim, prve skepse pojavile su se po objavi službenog trailera koji je ostavio dojam da je u njemu previše toga otkriveno. Sumnje su se i obistinile, i ako ste već ranije pogledali trailer nema smisla gledati "Allied". Osim što trailer prikazuje cijeli tijek radnje, u njemu je otkriven i glavni događaj u filmu koji je trebao biti šokantna prekretnica. Ovako je "Allied" tek na trenutke zanimljiva priča u kojoj je potencijal ostao neiskorišten, a Zemeckis nam ovog puta nije ponudio gotovo ništa vrijedno spomena osim izvrsne Marion Cotillard koja dominira svakom scenom u kojoj se nalazi.

Max (Brad Pitt) je kanadski časnik RAF-a (Royal Air Force) koji za vrijeme 2. svjetskog rata dolazi na tajni zadatak u Casablancu. Tamo mora pronaći Marianne Beauséjour (Marion Cotillard), pripadnicu francuskih snaga i ženu s kojom mora glumiti da su u braku, a njih dvoje zajedno imaju zadatak izvršiti atentat na njemačkog veleposlanika u Maroku. Nakon uspješne misije, par se zaljubljuje i odlaze živjeti u London sve dok jednog dana Max ne zaprimi telefonski poziv od britanske tajne obavještajne agencije.

"Allied" je prvenstveno romansa. Od samog početka i prvog susreta Maxa i Marianne, vidljiva je Zemeckisova orijentacija na razvijanje njihovog odnosa zbog čega pati razvoj kompletnije priče. U početku Brad Pitt djeluje potpuno beskrvno i nezanimljivo, ali zato Marion Cotillard briljira u dijelu radnje filma koja se odvija u 'francuskom' Maroku. Pitt se malo pomučio i naučio ponešto francuskih riječi, ali Cotillard je pravi gušt slušati i gledati kako glumi na materinjem jeziku. Cotillard u ulozi Marianne djeluje kao prava 'femme fatale' i apsolutno dominira svakom scenom u kojoj se nalazi. Ako konstatiram da je Pittov francuski minus, treba naglastiti da je Cotillardin francuski ogroman plus za film. Cotillard je briljantna tijekom cijelog filma (pogotovo u prvom dijelu), a nezainteresirani Brad Pitt se ipak polako budi kako film ide prema kraju.

Scenarij filma potpisuje Steven Knight ("Locke", "Eastern Promises", "Peaky Blinders"). U nekim dijelovima Knight je odradio vrlo dobar posao, ali scenarij ima previše 'rupa', tj vremenskih razdoblja iz zajedničkog života Maxa i Marianne koji su preskočeni. Slijedom navedenog gubi se ona povezanost gledatelja s likovima koja je specifična za većinu Zemeckisovih filmova. Radnja djeluje suviše zbrzana, a 'skakanje' iz jednog događaja na drugi ponekad djeluje tragikomično i gubi se kompletni smisao prikazane scene.

Prekretnica filma je nešto o čemu se ne može pisati, a da se pritom ne otkrije dio radnje. Sama ideja je vrlo zanimljiva i nudi puno prostora, ali mislim da niti tu nije u potpunosti iskorišten potencijal. Možda je moj dojam nakon filma puno slabiji jer su neke od ključnih scena već prikazane u traileru, ali ipak smatram da je kod 'twista' bilo još jako puno prostora za nadogradnju što bi film učinilo puno efektnijim i snažnijim.

Završnica filma je totalni fijasko. Klišeji i patetika svakako nisu nešto što bi ijedan gledatelj poželio tijekom filma, a pogotovo ne u završnim scenama. Iskusni Zemeckis, kojeg sam toliko hvalio nakon prošlogodišnjeg filma  "The Walk", nije bio u formi ovog puta i nije uspio spojiti dvije komponente (špijunski triler i romansa) koje su mogle (i trebale) rezultirati kudikamo kvalitetnijim filmom. Sveukupno gledajući, "Allied" nije uopće loš film, ali kreatori njegovog trailera su ujedno i tvorci njegove propasti. Uzalud Cotillard koja blista u filmu, zvučna imena poput Brada Pitta i Roberta Zemeckisa, lijepa scenografija i kostimografija te zanimljiva priča kad su svi najvažniji događaji u filmu otkriveni puno prije njegove premijere.

Trailer - Link (gledate na vlastitu odgovornost ako planire gledati film)