RECENZIJA: "The Autopsy of Jane Doe / Obdukcija Jane Doe" (2016.) - Jako dobar horor s vrlo lošim završetkom.

Prošla godina je bila zaista bogata kvalitetnim hororima, a glavnu riječ imali su 'indie' filmovi s manjim budžetima, ali s vrlo zanimljivim idejama koje su efektno sprovedene u djelo. Jedan od takvih horora je i "Obdukcija Jane Doe", film koji da je imao bolji završetak zasigurno bi bio jedan od boljih horora prošle godine. Prvih sat vremena (od ukupno 86 minuta koliko traje film) je jedno od najboljih filmskih štiva koje su ljubitelji horora u 2016. imali priliku gledati. "Obdukcija Jane Doe" nudi jednu vrlo jezivu i misterioznu priču kroz koju nas vode odlični glumci i redatelj koji jako dobro zna svoj posao. Prava je šteta što finale filma nije na istoj razini, ali i s vidljivim manama pri njegovom završetku, "Obdukcija Jane Doe" je solidan izbor za ljubitelje horor žanra.

Jedna od rijetkih scena izvan glavnog mjesta radnje je kuća u kojoj je pronađena ubijena i masakrirana obitelj u čijem podrumu se nalazi napola zakopano tijelo gole djevojke čiji identitet je nepoznat. Kasno navečer i po žurnom postupku, inspektori šalju tijelo ženske osobe na obdukciju ne bi li otkrili što se zapravo dogodilo tog kobnog dana. Tijelo preuzimaju otac i sin koji imaju mrtvačnicu u vlastitoj kući, a zadatak im je do jutra otkriti žrtvin identitet i uzrok njene smrti. Ostatak radnje filma otkriva kakvu će priču 'ispričati' Jane Doe i kakve će šokantne stvari otkriti dvojica patologa.

Već kod uvodnih kadrova na mjestu zločinu vidljiv je izvrstan rad kamere i vrlo kvalitena režija koju potpisuje Norvežanin André Øvredal ("Trollhunter", "The Tunnel"). Nadalje, radnja nas odvodi u dom Tommyja (Brian Cox) i Austina (Emile Hirsch) pred kojima je još jedna naizgled obična obdukcija. Par rutinski počinje s prvom od ukupno četiri faze obdukcije, a svakim korakom dalje, napetost i misterija rastu. Redatelj u ovom dijelu filma radi izvrstan posao. Polako gradi atmosferu i podiže tenzije, a pritom vješto izbjegava sve klišeje i zamke horor žanra. Film obiluje jezivim prizorima, što se može naslutiti već iz samog naslova filma (autopsija). "Obdukcija Jane Doe" nije horor koji će gledatelja zastrašiti na prvu, već polako budi nemir i izaziva nelagodu. Ako se odlučite pogledati film važno je znati da ovo nije film za one slabijeg želuca.

Završnica filma je bitno slabija od uvoda i zapleta. Kod horora je često prisutan problem u kojem su uvodni i centralni dio radnje puno bolji i snažniji od posljednjeg dijela filma u kojem treba zaokružiti priču nekim smislenim završetkom. Kako se film bliži kraju, scenarij ostavlja sve lošiji dojam, a stvari strmoglavo kreću silaznom putanjom. U tih posljednjih, na sreću kratkih dvadesetak minuta, uz vrlo nemaštoviti rasplet 'nabacano' je nekoliko jeftinih 'jump scare' scena i nepotrebne patetike u odnosu oca i sina. Ipak, spomenuti problemi (toliko) ne kvare ukupni dojam o "Autopsiji Jane Doe", bar u mom slučaju. "Autopsija Jane Doe" ima odličnu početnu ideju,  za pojam horora vrlo dobre glumce i nekoliko momenata za pamćenje.