RECENZIJA: "A Cure for Wellness / Lijek za život" (2017.) - Eksperiment koji se oteo kontroli.

Imao sam velika očekivanja od filma "A Cure for Wellness". Razlog za to je obećavajući trailer na temelju kojeg se moglo naslutiti da ćemo imati priliku gledati kvalitetan psihološki triler zavijen misterijom. Sasvim neočekivano, vjerojatno i neplanirano, dobili smo 'style over substance' uradak, film u kojem stil dominira nad pričom. Režija, fotografija i rad kamere su zaista odlični, ali scenarij predstavlja ogroman problem. 'Style over substance' funkcionira u filmovima koji imaju jednostavnu priču, a "Lijek za život" to nema. Gore Verbinski, Oscarom nagrađeni redatelj za "Ranga" i tvorac franšize o najpoznatijem piratu Jacku Sparrowu, je zanimljiv režiser, ali nema sreće (ili znanja) sa scenaristima. "Lijek za život" se isplati pogledati zbog tehničkih detalja, ali loš scenarij u drugom dijelu filma ostavlja gorak okus u ustima zbog kojeg Verbinskijev film djeluje poput eksperimenta koji se oteo kontroli.

Lockhart (Dane DeHaan) je mladi talentirani menadžer u financijskoj kompaniji na Wall Streetu. Nakon što bude otkriven u pronevjeri, Lockhart dobiva zadatak otići u wellness kompleks u švicarskim Alpama gdje mora pronaći jednog od svojih izvršnih direktora i vratiti ga u New York kako bi došlo do potpisivanja važnog ugovora koji će spriječiti propast tvrtke. Po dolasku u wellness centar, koji je zapravo povijesni dvorac na vrhu planine, Lockhart uviđa da se tamo događaju vrlo čudne stvari.

Na prvi pogled sve djeluje idilično. U dvorištu kompleksa kojeg krasi predivno okruženje, ljudi u poodmakloj starosnoj dobi uživaju u šetnji, razgovoru uz čaj, igrajući badminton ili pak mini golf. Prvi problemi nastaju kad Lockhart ne uspije na brzinu realizirati svoj plan i istog dana ukrcati se zajedno s direktorom na avion za New York. Naime, svi korisnici wellness centra, pa tako i Lockhartov direktor Pembroke, jednostavno ne žele napustiti to mjesto. Vlasnik centra, koji je ujedno i glavni liječnik, uvjerio je sve svoje pacijente da boluju od neodređene bolesti i da im je potrebno pročišćenje od svih prljavština koje im je nanio stresan život u modernom društvu. Lockhart polako gubi strpljenje, a s vremenom i sam počinje gubiti razum i biva uvučen u misteriju kojoj se ne nazire rješenje.

'So far, so good', vjerujem da ćete se složiti samnom. Da, priča u početku djeluje vrlo zanimljivo. Da stvar bude još bolja, prva polovica filma koja je intrigantna i misteriozna, popraćena je izvrsnim vizualnim detaljima za koje je zaslužan Bojan Bazelli. Većina kadrova je prava poslastica i dobar razlog za uživanje u filmu. Već od prvih trenutaka, u kojima Bazelli oslikava nebodere Manhattana, vidljivo je da će "Lijek za život" biti vizualno primamljiv. Vizualna raskoš nastavlja se i po dolasku u dvorac. Cijelo vrijeme prate nas zapanjujući pejzaži, ali i interijeri mističnog dvorca. Bazelli odlično koristi zrcalne odraze, odraze u vodi te razne detalje flore i faune koji su izvrsno ukomponirani sa samom radnjom. Sve to popraćeno je vrlo dobrom glazbenom podlogom i uvjerljivom glumačkom izvedbom Danea DeHaana ("Kronike", "Bez zakona").

"Lijek za život" je u mnogočemu sličan "Shutter Islandu", baš kao što je i DeHaanova uloga slična onoj DiCapriovoj. Lockhart i Teddy Daniels su zapravo vrlo slični. Osim što DeHaan u nekoliko navrata u filmu fizički podsjeća na DiCapria, Lockhart prolazi kroz slične situacije u kakvima smo gledali Teddyja. Za razliku od "Shutter Islanda", "Lijek za život" se gubi u drugoj polovici radnje. Verbinski je ostao dosljedan sebi i ubacio ponešto nepotrebnog humora, a scenarist Justin Hythe ("The Lone Ranger") odveo radnju u pogrešnom smjeru. Ključni trenutak u kojem se priča raspada, a film postaje gotovo apsurdan, je kada Lockhart odlazi u kafić u podnožju planine kako bi popio pivo s Hannom, jedinom maloljetnom pacijenticom koju glumi odlična Mia Goth ("Nimfomanka: 2. dio"). Nakon toga u scenariju slijede trenuci lutanja koji su natjerali nekoliko gledatelja da napuste kino dvoranu i prije završetka filma.

"Lijek za život" traje čak dva i pol sata, a njegovih zadnjih 30 minuta nepopravljivo kvare ukupni dojam. Početak je bio zaista obećavajuć jer ima karakteristike odličnog psihološkog trilera snimljenog u gotičkom okruženju. Čak i zaplet, u kojem dobivamo napeti 'body' horor, je vrlo zanimljiv, ali raspletom sve pada u vodu. Uz to, zamjerku zaslužuje i neozbiljnost koja u pojedinim trenucima stvara 'štimung' kao da gledamo "Pirate s Kariba" ili avanture "Harryja Pottera". "Lijek za život" je imao puno veći potencijal, ali ovako je tek prosječan uradak koji ne zaslužuje preporuku.