RECENZIJA: "Kong: Skull Island / Kong: Otok lubanja" (2017.) - Majmunska posla.

Posljednjih nekoliko godina svjedočili smo velikom broju snimljenih remakeova, rebootova i ostalih sličnih nekreativnih filmskih uradaka, a "Kong: Skull Island" nažalost nastavlja cijeli niz filmova u kojima se iskorištava popularnost pojedinih filmskih 'heroja'. Priča o King Kongu započela je još davne 1933. godine, a do danas je snimljeno čak sedam filmova o najpoznatijoj divovskoj gorili na svijetu. 12 godina nakon posljednjeg filma o Kongu, Jacksonovog "King Konga" iz 2005., gorila se opet vraća na filmsko platno. U rukama neiskusnog redatelja Jordana Vogt-Robertsa i sa zvučnom glumačkom postavom koju predvode Samuel L. Jackson, Tom Hiddleston, John Goodman, Brie Larson i John C. Reilly, "Kong: Skull Island" je tek drugorazredni 'monster blockbuster' površan na svim razinama, osim onim vezanim uz spektakularne akcijske scene i specijalne efekte.

Krajem 70-ih godina prošlog stoljeća, u razdoblju nakon rata u Vijetnamu i za vrijeme Hladnog rata u kojem su SAD i Rusija u utrci za raznoraznim otkrićima i uspjesima, ekspedicija znanstvenika odlazi na Pacifik kako bi otkrili Otok lubanja, jedno od posljednjih neubilježenih mjesta na Zemlji. Predvođeni Billom Random (John Goodman), profesionalnim tragačem Conradom (Tom Hiddleston) i pripadnicima vojske s Packardom (Samuel L. Jackson) na čelu, brojna ekspedicija dolazi osvojiti Otok lubanja. Međutim, akcija osvajanja otoka na kojem vlada Kong već u početku nailazi na brojne probleme, a svi pripadnici ekspedicije naći će se u opasnostima na koje nisu bili uopće pripremljeni.

Nakon nepotrebnih političkih konotacija (Vijetnam, Rusija, Njemačka) i pripremnih radnji za početak ekspedicije, radnja se seli na otok. Zbog osvajačkih namjera i agresivnog pristupa, početak filma podsjeća na Cameronov "Avatar". Ekspedicija je praćena vojskom i cijelom artiljerijom naoružanja što naizgled mirnu kartografsku misiju već u startu pretvara u rat protiv Konga i svih drugih stvorenja koji obitavaju na Otoku lubanja. Za razliku od nekih prijašnjih filmova o čudovištima, redatelj ovog filma se odlučio da ne želi skrivati svog glavnog 'junaka' već ga je prikazao vrlo brzo, i to u punom sjaju. Nakon "Godzille" gunđao sam da smo predugo čekali na pojavu čudovišta zbog kojeg se i gleda takav tip filma, ali u slučaju "Kong: Skull Island" imam dojam da tempiranje pojave Konga nije dobro napravljeno te da su napetost i iščekivanje u potpunosti izostali.

Usprkos kvalitetnoj glumačkoj ekipi, likovi u filmu su u većini slučajeva osrednji ili loši. Glavni razlog za to je površna karakterizacija uglavnom svih likova. Kada u filmu glume izvrsni glumci, a tijekom filma ne marite što će se dogoditi s iti jednim likom, jasno je da je negdje zapelo. Goodmanov lik Randa ima neku pozadinu koja donekle nudi razloge zbog kojih pokreće ekspediciju, Hiddlestonova uloga vodiča je sasvim nepotrebna za samu radnju, a Samuel L. Jackson u ulozi vojnog zapovjednika Packarda je dobar, ali njegov lik je u osvetničkom pohodu doveden do karikature. Nakon velikog uspjeha u "Sobi" očekivao sam uspon Brie Larson, ali glumom u ovom filmu je napravila korak unazad u svojoj karijeri. Njezin lik je najlošije napisan, a ispalo je da je Larson u filmu samo zato jer je zbog radnje bila potrebna jedna ženska osoba (ako ste gledali ranije verzije King Konga, svi znate zašto). Jedini glumac koji je iznad prosjeka je John C. Reilly koji glumi vrlo zanimljivog Hanka Marlowa, čovjeka koji je 28 godina proveo na Otoku lubanja.

Kong je definitivno jedan od glavnih aduta filma. Njegov izgled je doveden gotovo do savršenstva i zaista je impresivan. Vogt-Roberts je u svojoj verziji Konga predstavio kao pravo čudovište s razarajućom snagom i bez milosti pred svima koji mu stanu na put. U tome je apsolutno uspio, ali dobru stranu Konga, onu brižljivu iz prethodnih verzija, je pomalo zapostavio. Uz Konga na Otoku lubanja žive i druga neobična bića, pa će gledatelji tako imati priliku gledati 'scullcrawlere', razne primate i reptile. U nekoliko trenutaka imao sam dojam da gledam "Jurassic World" i strahovao sam da će ostala stvorenja razvoditi film i staviti Konga u sjenu, ali na sreću ipak je Kong taj koji je dominirao cijelim filmom.

Što onda? Gledati ili ne? Teško mi je reći. Ako ste ljubitelj filmova o čudovištima i akcijskim spektaklima, mogli bi biti donekle zadovoljni. U mom slučaju, nisam siguran da pet ili deset minuta spektakularne borbe i akcijskih scena može nadoknaditi svu osrednjost i nedorečenost scenarija. Ovako je "Kong: Skull Island" tek puka jednokratna zabava s gotovo nikakvom dubinom.