RECENZIJA: 7. sezona je veliki završetak i još veći početak za "Castle"

Spoileri prisutni u tekstu!

Na malim ekranima u našoj zemlji redovito svjedočimo zbilja kvalitetnim stranim serijama jer naše TV kuće jako oprezno otkupljuju serije. Tako da smo već pogledali većinu Vikinga, Igre Prijestolja, Mentalista, Frikova i ostalih nagrađivanih serija. Prije nešto više od godine dana DOMA TV je pod ravnanjem NOVA TV otkupila Castle koji je do tada bio relativno nepoznat domaćoj publici. Odmah je kupio publiku i siguran sam da nećemo dugo čekati dolazak nove, sedme sezone na male ekrane. Jer jedno je sigurno, na TV-u trenutno nema niti jedne proceduralne drame koja može u istu rečenicu sa Castleom. I nakon svih tih epizoda Castle drži pozornost gledatelja kao prvog dana. Nema oscilacija u kvaliteti, od prve epizode ("Flowers for Your Grave") do posljednje ("Holander's Woods") gledatelji su mogli uživati u svakoj minuti. Puno je serija koje se pogube već u drugoj ili trećoj sezoni, a malo je onih koje prvobitnu kvalitetu prenesu preko brojke od sto epizoda. Castle je to uspio. Debelo preko sto epizoda kvaliteta je na vrhunskom nivou. Zbilja impresivno!

Sada malo više o sedmoj sezoni zbog koje i pišem ovu recenziju. Da vas podsjetim, sve je počelo sa zadnjom epizodom šeste sezone u kojoj je nestao Castle. Najveći cliffhanger od početka serije. Sedma sezona nam je donijela rasplet te situacije i vratila Caskett na male ekrane u punom sjaju. Glumačke kvalitete ne treba ni spominjati jer glumačka postave serije na čelu sa Nathanom Fillionom i Stanom Katic je besprijekorno uigrana i jednostavno nepogrešiva. Likovi su toliko uvjerljivi da nas koji dulje pratimo seriju uvlače u svoj svijet bez ikakvih problema.

Ono što ovu seriju čini super uvjerljivom je ljubavna priča dvaju glavnih likova koju pratimo od samog starta. Gledali smo kako se pojavljuju prve iskre, prvi poljubac smo čekali gotovo pet sezona. U zadnjih sedam godina smo se "zaljubljivali" s njima, a u ovoj sedmoj sezoni smo napokon svjedočili i vjenčanju koje smo očekivali još lani,  ali Marlowe je imao druge ideje. Tako da je ova sezona uvelike obilježena tim trenutkom u kojem su si Castle i Beckett izgovorili zavjete, što je zapravo bio pun pogodak jer to je ono što su fanovi u jednom od najvećih fandomova i čekali.

Malena Alexis je odrasla i očekujem u narednim sezonama puno više prostora na ekranu za Molly C. Quinn jer je u ovoj sezoni i pokazala da zaslužuje svjetla reflektora. Sjajno se snalazila u epizodama u kojima je imala pozornost i pokazala je zavidno glumačko umijeće. Zbog suradnje sa Lanie očekujem Alexis u ulozi njene pomoćnice što bi bilo savršeno. Kao suradnja Dr. Mallarda i Palmera u NCIS-u. No sve su to samo želje, Molly je potpisala za novu sezonu, a što planiraju scenaristi nitko ne zna.

Sedma sezona nam je donijela i povratak Jerrya Tysona poznatijeg kao 3XK. Jedinog serijskog ubojice kojeg Caskett još nije uhitio i koji im se gotovo svaki puta narugao. Zavlačio je ekipu cijele dvije epizode, ali sada je sigurno, 3XK je bivši. Još jedna velika pobjeda glavnih protagonista, ali i uzrok ogromne zadovoljštine fanova serije. Svi smo željno iščekivali kraj Jerrya Tysona i mislili smo da je lani sve završilo, ali Marlowe nam je priuštio još napetosti, ali i katarzičan kraj. Sedma sezona je scenarističko remek-djelo.

Kraj sezone nam je prikazao na koji način je Richard Castle postao proslavljeni pisac, odnosno što ga je ponukalo da počne pisati. Zatvoren je još jedan serijski ubojica čije je uhićenje simbol svih onih uhićenja koja smo gledali kroz godine, pa i onog Senatora Brackena koje je zasigurno najveće u svih sedam sezona. Caskett je ispisao novu stranicu povijesti malih ekrana ovom sezonom i podigao svoj odnos na jedan novi nivo. Valja napomenuti i to da je Beckett dobila ponudu da se uključi u utrku za Senat. Simboliku te ponude ne treba objašnjavati pošto se ovdje radi o recenziji sedme sezone. Siguran sam da će svi koji su pogledali sve epizode do sada znati o čemu pričam. Pričam o šansi za Beckett, o šansi za Castlea, o šansi za Caskett da upišu konačnu pobjedu nad ubojicom Joanne Beckett. Zadnje dvije epizode su ovu sezonu učinile najkvalitetnijem sezonom Castlea do sada i otvorile niz mogućnosti za naredne sezone. Postoji puno smjerova u kojima bi ova serija mogla krenuti, ali ni ne usudim se prognozirati što bi se moglo dogoditi. Čekajmo da nam scenaristi sami odgovore.

Ocjena: 10/10