RECENZIJA: "Prije nego što odem" / "Just Before I Go" je kvalitetna ljubavna priča u sjeni lošeg humora.

"Just Before I Go" je avantura u koju sam ušao neznajući ništa o istoj. Uvodna špica sa "Love Me Tender" Elvisa Presleya i Vere Matson nas polako provodi kroz imena koja klize ekranom kroz prvih nekoliko minuta filma. Siguran sam da nema filma i redatelja koji bi odbio ovu pjesmu kao pozadinu za uvodnu špicu, izbor je odličan. Kada se ekranom prošetalo ime Seanna Williama Scotta poznatijeg kao Stiflera iz Američke Pite na mojem licu se pojavio smješak poput onog Grinchevog. To ime značilo je da je zabava zagarantirana! Kako me samo prevarilo...

Zanimljivo je da režiju potpisuje Courtney Cox  koja svojim drugim filmom pokušava polako, ali sigurno zakoračiti u svijet režije. Međutim sudeći po njenim dosadašnjim filmovima možda to i nije najpametnija uloga. Vjerujem da se svima uvukla pod kožu kao Monica, ali kao redateljica, ako ovako nastavi mogla bi postati uzročnik neke alergije. Režija u ovom filmu je onakva kakvu inače gledamo u pojedinim FF hororima, plitka i klišejizirana. Cilj filma je bio obraditi neke ozbiljne probleme u ljudskom životu i dočarati težinu života na jedan komičan način. "Just Before I Go" se nažalost poskliznuo na putu do cilja i otplivao u bespuće klišeja i katastrofalno napisanih šala. Glazba koju sam spomenuo u drugoj rečenici je obilježila period u kojem je ovaj film bio na kolosijeku, prvih 2-3 minute, sve što se događalo kasnije je u najmanju ruku, promašaj.

Priča se vrti oko Teda Morgana koji nakon nekih nesretnih događaja u svom životu odlučuje otići u svoje rodno mjesto i poravnati svoje račune sa ljudima iz prošlosti prije nego što počini samoubojstvo. Zvuči kao radnja nekog trilera, ali kada upoznate glavnog lika gledajući ovaj film sve će vam biti jasno. I tako Ted nakon dugo vremena posjećuje svog brata Luckya i onda se sve komplicira. Bezbroj komplikacija i sporednih priča kojima je bio cilj podići svijest o odnosu ljudi prema homoseksualcima i osobama sa poteškoćama u razvoju kao što sam već rekao, ne dolaze do svog cilja. Tamo Ted, ne biste vjerovali upoznaje Gretu, prelijepu djevojku koja će mu promijeniti život. Apsolutan kralj klišeja u ovom žanru.

Scott je odigrao itekako uvjerljivu ulogu čovjeka koji samo čeka kada će si skratiti muke, no ako malo bolje promotrite likove iz ovog filma biti će vam jasno kako nije jedini. Većina likova na trenutke odaje taj mračan dojam koji zrači suicidom. Nitko ne djeluje kao pretjerano zainteresiran za život. No, bez obzira na sve te negativne strane filma koje sam istaknuo, ima nešto što mi se jako svidjelo. Seann William Scott i Olivia Thirlby su me kupili svojom glumom i natjerali da u 95 minuta trajanja filma istinski zavolim njihove likove. Iako klišej, njihov odnos je kvalitetno dočaran i zbilja uvjerljiv. Kemija između likova je na visokom nivou i glumci djeluju kao da su već zajedno snimili nekoliko filmova pa znaju sve što trebaju znati jedno o drugome. Uz scenarij Davida Flebottea koji je mogao biti puno bolje iskorišten pod palicom nekog iskusnijeg redatelja, taj odnos Teda i Grete je najpozitivnija strana ovog neuspjelog projekta.

Iz teksta gore je prilično jasno kako se ne radi o nekom remek - djelu ili filmu "koji morate pogledati". "Just Before I Go" je film koji si je postavio krive ciljeve i zato je ispao samo još jedna neduhovita Hollywoodska komedija sa porukom koju nije znao prenijeti. Siguran sam da će svatko od vas tokom gledanja filma predvidjeti ishod svake sporedne priče koja se javlja u filmu, ali ćete opet zbog Teda i Greta ostaviti film na ekranu i pričekati da vidite jeste li u pravu. Odnos Teda i Grete je jedino što je spasilo ovaj film od toga da bude potpuni promašaj. Dakle, ako se odlučite na gledanje, ne brinite, film ima dva super zanimljiva lika i ne traje predugo. Već samim time je bolji od nekih komedija koje su lani izašle iz Hollywooda.