RECENZIJA: "John Wick 2" (2017.) - Stari auto, novi pas i još brutalnija akcija!

Čovjek. Mit. Legenda. Babaroga za svoje neprijatelje. Vratio se John Wick! Još bolji, zabavniji, dinamičniji i brutalniji. Prošlo je nešto više od dvije godine od trenutka kad smo upoznali Johna Wicka, nemilosrdnog profesionalnog ubojicu koji želi ostaviti ubijanje iza sebe. Nakon što je u prvom dijelu osvetio svog psa i vratio omiljeni auto, Wick je drugom nastavku ponovno prisiljen vratiti se iz mirovine i miran život zamijeniti općim kaosom. Sve ono što je dobro funkcioniralo u prvom dijelu, sada je još bolje. Redatelj Chad Stahelski je snimio odličan nastavak u kojem je Johna Wicka učinio još opasnijim, a priču puno kompleksnijom, što filmu daje jednu potpuno novu dimenziju. Prepun tučnjave, pucnjave i jurnjave, "John Wick 2" je jedan od najboljih akcijskih filmova u posljednje vrijeme i 'must see' za ljubitelje žanra.

"John Wick 2" započinje dugom, pomalo 'bondovskom', uvodnom scenom. Adrenalinska jurnjava, tutnjevi metaka i škripa guma prikovat će Vas za sjedala već u prvim sekundama filma. Stahelski je uvodnoj sceni namijenio dvije različite funkcije. Prva je ona za gledatelje koji su već upoznati s likom i djelom Johna Wicka, njih Stahelski podsjeća kako je opasan tip taj Wick, a druga je za gledatelje koji će ga tek upoznati. Film sjajno funkcionira kao nastavak, ali i kao zaseban film u kojem se može jednako uživati i ako niste upoznati s prvim dijelom. Nakon okršaja s Rusima, John Wick se želi konačno umiroviti, ali zbog duga iz prošlosti primoran je vratiti se u svijet profesionalnih ubojica. Stahelski je već u prvom nastavku najavio podzemlje i tajni svijet ubojica u kojem dominiraju kriminal, nasilje i krvoproliće, a u ovom nastavku taj svijet se širi na internacionalnu razinu. John Wick odlazi u Rim obaviti svoj posljednji zadatak, ali svakim njegovim idućim korakom, opasnosti je sve više.

Za razliku od prvog filma, Stahelski je u nastavku više pažnje posvetio detaljima. Po dolasku u Rim, John Wick prolazi kroz prave pripreme za zadatak koji je pred njim. Potrebno je sašiti novo odijelo i naoružati se arsenalom oružja. Wick je okružen ljudima iz organizacije koji mu stoje na raspologanju, a okruženje pomalo podsjeća na "Kingsman: Tajnu službu". Vrlo brzo se stvari zahuktavaju, a John Wick uplivava u vode u kojima se najbolje snalazi. Lokacije na kojima se odvijaju akcijske scene su izvrsno osmišljene i kadrovi su fantastično postavljeni. Katakombe, zidovi, tajni prolazi i tuneli, dvorana u kojoj se odvija zabava... Sve je tu. Ističe se i sjajna glazbena podloga koja je raznolika i varira ovisno o situaciji. U trenucima najžešće akcije glazba je vrlo dinamična i glasna, a za vrijeme vrlo dobro napisanih dijaloga, u pozadini vrlo često svira tiha klasična glazba.

Koreografija borbenih scena je na zavidnom nivou i u tom dijelu "John Wick 2" parira jednom od najboljih akcijskih filmova, pritom mislim na "The Raid: Redemption". To zapravo i ne čudi jer je Stahelski 'stunt' majstor koji je zaslužan za borbe, poteze i akrobacije u brojnim filmovima ("Matrix", "V for Vendetta", "X-Men"). Velik doprinos dao je i sjajni Keanu Reeves kojem očito leže ovakve uloge. Reevesu je ovo jedna od najboljih uloga u karijeri, odmah iza uloge Nea u Matrixu. Reeves je još jednom odlično utjelovio tipa čija djela govore više od njegovih riječi. John Wick je u oba nastavka karakterno jednak lik. Čovjek iscrpljen prijašnjim načinom života, željan mirnijeg razdoblja, dobar i pristojan prema okolini, ali brutalan i iznimno nasilan u trenucima kad mu se život nalazi u opasnosti.

Radnja je vrlo tečna i odlično posložena, a količini akcije i nasilja, prolivene krvi te broju Wickovih žrtava pozavidjeli bi i Chuck Norris i Steven Seagal. Teško je očekivati realnost u akcijskom filmu gdje se glavni lik bori sam protiv svih, ali nerealnost određenih scena je kompenzirana odličnom zabavom koje one pružaju. Pored sve te akcije, pucačine i tučnjave, u filmu postoje i trenuci koji gledatelju ostavljaju prostora za predah, ali i smijeh. U scenariju postoji nekoliko momenata kad se gledatelj pita: 'Ok, gotovo je. I što će sad biti?', ali priča se konstantno razvija i postaje sve zanimljivija kako vrijeme odmiče.

"John Wick 2" je nastavak dostojan originala i nije film koji će uspjeti samo zahvaljujući slavi svog prethodnika. Dapače, "John Wick 2" predstavlja korak naprijed zbog kojeg već sad s nestrpljenjem očekujemo završnicu trilogije. Neupitno je da li će Vam se svidjeti ovaj uradak, pitanje je samo koliko. Odgovor na to pitanje se krije u tome koliko volite 'hardcore' akcijske filmove. Gledano samo u okviru žanra, "John Wick 2" zaslužuje i veću ocjenu od one koju ću mu dati, ali i generalno gledajući svakako zaslužuje preporuku.