RECENZIJA - Nezaboravan i spektakularan "Put do slave / THE WALK" (2015.)

REDATELJ: Robert Zemeckis
SCENARIJ: Robert Zemeckis, Christopher Browne
ŽANR: Biografija, Drama, Avantura
GLAVNE ULOGE:  Joseph Gordon-Levitt, Charlotte Le Bon, Guillaume Baillargeon, Ben Kingsley
GODINA: 2015.
TRAJANJE: 123 minute

Nije nimalo lako napraviti film prema istinitoj priči koja je već ispričana u dokumentarnom filmu koji je prije svega nekoliko godina zaradio Oscara. Spomenuti dokumentarni film je "Man on Wire" kojeg nažalost nisam još pogledao, a govori o jednom od najvećih umjetničkih zločina stoljeća. Jedan čovjek sa jednom životnom željom - prehodati preko žice 42 metra dugačak put između nebodera "WTC" u New Yorku na visini od 412 metara i iznad 110 katova.

"The Walk" započinje u New Yorku na "Kipu slobode", a glavni akter je Philippe Petit kojeg glumi Joseph Gordon-Levitt. Petit započinje priču kako je ispunio svoj životni san koji je nastao još davnih dana u Parizu. Nakon posjeta predstave cirkusa Philippe Petit je od mladih dana bio opčaran visinama i hodanjem po žici. Započeo je kao samoprozvani hodač po žici i žongler u Francuskoj gdje ga je malo tko primjećivao i uglavnom je bio neshvaćen od strane svoje obitelji. Na svako pitanje zašto izaziva sudbinu i riska život, on bi odgovorio: "Hodanje po žici je moj život".  Igrom slučaja, čekajući kod zubara u ordinaciji, Philippe čita časopis u kojem će ugledati sliku dva nebodera "The Twinsa". Philippeu nije dugo trebalo da mu sine ideja i da vikne "Heureka!" te je u istom trenu nastao životni san kojem je posvetio čitav život.

Prvi dio radnje odvija se u Francuskoj što filmu daje poseban šarm. Mladenačka zaigranost Petita savršeno se uklapa u okruženje šarolike Francuske koja je ispunjena ljubavlju, raznolikim bojama te čudnolikim karakterima. U kadrovima su neizostavni mali trgovi, uske ulice prepune cvijeća, žongleri i predivna glazba. Tražeći savršeno mjesto za objesiti žicu, Petit upoznaje pjevačicu Annie koja postaje njegov prvi pomoćnik, dok je Petitov mentor iskusni lisac Papa Rudy (Ben Kingsley), vođa cirkuske grupe koja nastupa u Parizu. Osim velike Petitove strasti za hodanjem po žici i upornosti, u filmu se ističe njegov francuski naglasak kojeg je Joseph Gordon-Levitt fantastično skinuo. Ne znam kako je to uspio, ali toliko je uvjerljiv u svojoj ulozi da se niti na tren nije pojavila sumnja da je on rođeni Francuz. Joseph Gordon-Levitt djeluje vrlo mlađahno i odigrao je jednu od najboljih uloga karijere, a uz malo sreće mogla bi ga stići i nominacija za glavnu mušku ulogu na idućoj dodjeli nagrada.

Nakon Francuske slijedi dolazak u New York i suočavanje sa "zvijerima" koje prkose ispunjenju snova. Osim uzbuđenja, kod Petita se javlja strah od neuspjeha i želja za odustajanjem. Da li je dovoljno jak da se usprotivi demonima u sebi koji ga odgovaraju od zadatka na neboderima koji se uzdižu u zrak bez kraja?

Bojao sam se da će film imati određenih problema jer sam očekivao da će sve biti usredotočeno na taj jedan hod preko žice i da će cijeli film ovisiti samo o njegovoj izvedbi, ali jako sam se prevario. Priprema za sami čin je izvrsno izvedena, a scenarij sadrži puno manjih informacija koje se mogu činiti nebitne, ali koje su od iznimne važnosti za priču. Prikazane su sve etape jednog tako velikog i teškog zadatka. Započelo je od same ideje, od sakupljanja ekipe, planiranja pothvata koji uključuje jako puno matematike i zakona fizike, pa sve do finalnog čina koji je spektakularan!

"The Walk" u punom sjaju dočarava čuda moderne filmske tehnologije. Fascinantna je činjenica da je snimanje filma započelo kada "Twinsi" više nisu postojali. CGI je odličan, a 3D prikazi divovskih "Twinsa" i New Yorka iz zraka su apsolutno vrhunski te očaravaju svojom ljepotom, ali i dojmom stvarnosti koji ostavljaju. Nevjerojatno koliko stvarno film djeluje, a ptičja perspektiva s pogledom prema dolje budi onaj osjećaj u vama kao da ste upravo vi na vrhu zgrade i gutate knedlu u grlu dok gledate što se nalazi ispod vas.

Robert Zemeckis je maestralno izrežirao "The Walk". Redatelj koji potpisuje filmove "Forrest Gump", "Cast Away" i serijal "Back to the Future" je majstor koji ima sposobnost da emocionalno poveže svoje likove sa gledateljima, a to je uspio i sa likom Philippea Petita u filmu "The Walk" koji ima srce i dušu. Zemeckis je u ovu biografsku dramu ubacio ponešto romanse, ali i humora koji je prisutan tijekom cijelog filma. Napetosti također ne manjka i ona je prisutna čak i prije nego se Petit i njegova ekipa popnu na "Twinse". Nestrpljenje je golemo, pogotovo u iščekivanju trenutka kada će se Petit odvažiti i konačno stati na žicu. Izjave poput "sve je moguće" ili "samo nebo je granica" možda će vam se činiti klišej, ali kada su potkrijepljene stvarnim činjenicama, tada one pridonose dodatnoj težini ovog predivnog i inspirirajućeg filma.

"The Walk" je uz "Mad Max: Fury Road" najimpresivniji filmski uradak ove godine dosad. Antologijska scena kada odličan Joseph Gordon-Levitt hoda preko žice između "Twinsa", a u pozadini svira klasična glazba Ludwiga van Beethovena, je neopisiva i izaziva oduševljenje.  Zemeckis će vas natjerati da se potpuno usredotočite na film, a kako će se Philippe Petit bližiti kraju svog pothvata trnce u vašem tijelu zamijenit će ogroman osmijeh od uha do uha te osjećaj ponosa i zadovoljstva kao da ste uživo gledali jedan od najvećih umjetničkih pothvata ikad.

OCJENA: 10/10