"A film by Guillermo del Toro". S obzirom da del Toro nije režirao
niti napisao "Julijine oči", prva
rečenica se može shvatiti kao dobar marketinški trik i primamljiv mamac za gledatelje.
Nerijetko se događa da manje poznati redatelji pristaju raditi pod tuđim 'palicama'
koje drže iskusniji ljudi već dokazani u svijetu filma. Upravo to je slučaj sa
španjolskim filmom "Los ojos de Julia"
čiji autor je, uz pomoć producenta del Tora, redatelj i scenarist Guilllem
Morales. Guillerma del Tora nije potrebno predstavljati, ali Morales je
vjerojatno nepoznanica za većinu ljudi. Morales je započeo karijeru snimajući
kratkometražne filmove, a dosad je snimio samo dva dugometražna filma. Prvi je "El habitante incierto" poznatiji kao "The Uninvited Guest", a drugi je "Los ojos de Julia" o kojem će biti riječ u nastavku teksta.
Španjolska kinematografija je
jedna od najzanimljivijih u Europi, posebno kada su u pitanju odlični psihološki
trileri koji vrve misterijom i 'twistovima'. "Julijine oči" nisu kvalitetne poput filmova sa španjolskog govornog područja tipa "Panovog labirinta", "El cuerpa", "El orfanata" ili "Đavolje kralježnice", ali su vrlo zanimljiv film koji dobro prezentira jednu
originalnu ideju.
Sara i Julia su sestre blizanke
koje su genetski naslijedile bolest koja uslijed stresnih situacija uzrokuje
postepeni gubitak vida. Nakon što Sara u potpunosti izgubi vid, završit će
obješena u podrumu svog doma. Policija zaključuje da se radi o samoubojstvu,
ali Sarina sestra Julia sumnja u takav slijed događaja i počinje istraživati
okolnosti oko Sarine smrti. Kako i sama pati od postepenog gubitka vida, a
neočekivanih situacija je sve više, Julia vodi bitku s vremenom prije nego što zapadne
u tamu uzrokovanu potpunom sljepoćom.
Kao što sam već spomenuo, ideja
je vrlo zanimljiva i originalna. Gubitak vida glavnog lika se odlično uklapa u
zamišljeni scenarij, a Julijina zdravstvena situacija doprinosi napetosti i
misteriji. Prva polovica filma je izuzetna. U njoj dominiraju misterija i
nepredvidljivost, a redatelj 'pleše' po granici između stvarnog i izmišljenog,
između realnosti i fantazije. Nije moguće razaznati tko je krivac za Sarinu
smrt kojoj i sami svjedočimo na početku filma. Da li se radi o nečem
paranormalnom? Možda o duhu? Da li je kriva starica iz susjedstva? Ili pak
seksualni manijak koji živi u istoj ulici? Teško da ćete saznati istinu sve dok
redatelj ne odluči otkriti karte na stolu. To je napravio vrlo efektno, a jedan
od glavnih razloga za to je glumica Belén Rueda.
Za razliku
od svog prvog filma u kojem je za glavnog glumca imao pomalo nes(p)retnog i
neuvjerljivog Andonija Graciju, Morales je u "Julijinim očima" imao puno bolji
glumački materijal. Juliu glumi iskusna Belén Rueda koja je dala ogroman
doprinos kvaliteti filma. Rueda je glumila u nekoliko odličnih trilera,
primjerice u "Sirotištu" i "El cuerpu", a u "Julijinim očima" je pokazala kako
joj odližno leže baš takve uloge. U drugom dijelu filmu, kad je scenarij počeo
pucati po šavovima i kad su se počele javljati neke nelogičnosti u priči,
upravo je Rueda ta koja je odličnom glumačkom izvedbom iznijela drugu polovica
filma na svojim leđima.
Kako film odmiče kraju, triler polako postaje horor, a
priča sve više pada u drugi plan. Nažalost, redatelj nije do kraja razradio odličnu
početnu ideju, ali se pobrinuo za izvrsnu atmosferu u kojoj ne manjka napetosti niti iznenađenja.
"Julijine
oči" su solidan primjerak europskog trilera/horora kojeg krase zanimljiva
ideja, odlična glavna glumica, tipičan španjolski 'twist' i vrlo napeta atmosfera
prepuna misterije. Ako malo zaškiljite svojim očima i zanemarite vidljive
propuste u scenariju, siguran sam da ćete uživati u ovom zanimljivom i napetom
španjolskom trileru.
OCJENA: 7/10
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.
0 komentari:
Objavi komentar