RECENZIJA: "ANGRY BIRDS FILM" (2016.) - Zakašnjela ekranizacija svjetskog fenomena.

Vjerujem da ste svi bar jednom pomoću praćke torpedirali ljute ptice, gađali zločeste zelene svinje i čupali kosu na glavi kad je falio jedan milimetar da završite razinu. "Angry Birdsi" su prije nekoliko godina postali pravi svjetski fenomen, a uradak iz Rovio Entertainmenta je vrlo brzo postao najuspješnija i najčešće preuzimana igra na mobilnim uređajima. Ljute ptice koje lete postale su izvrstan marketinški potez i nema gdje ih nije bilo - na šalicama, majicama, kapama, ručnicima itd. Ove godine stigla nam je ekranizacija megapopularne igre, animirani film "Angry Birds" koji nije niti približno kvalitetan i zabavan kao njegov izvornik. Crtić je to bez nekih prevelikih mana, ali i bez ičeg vrijednog isticanja. Ostaje dojam da su 'leteće ptice' došle nekoliko godina prekasno, i to se vidi u svim aspektima filma.

Imena ljudi koji su radili na filmu nudila su obećavajući ishod. Redateljsku palicu držali su Clay Kaytis ("Wreck-It Ralph", "Frozen", "Tangled") i Fergal Reilly ("Oblačno s ćuftama", "Hotel Transylvania") , a scenarij je pisao Jon Vitti ("Simpsoni", "Alvin i vjeverice", "King of the Hill"). Sva trojica su vrlo iskusni u svijetu animiranog filma, a najpoznatiji je Vitti, dobitnik nagrade Emmy. Zajedno su vjerno preslikali junake iz igre na filmsko platno, ali najveća zamjerka odnosi se na prilično jednostavan i neinventivan scenarij te na činjenicu da su snimili film koji je prvenstveno namijenjen djeci.

Na 'Ptičjem otoku' žive samo ptice, i to uglavnom one sretne i zadovoljne. Iznimka su Crveni (Mr. Red), Žuti (Chuck), Terenac (Terence) i Bomba (Bomb). Njima je ptičji sud odredio da moraju ići na liječenje, točnije na tečaj svladavanja bijesa. Glavni lik priče je Crveni koji je poput Paleta, sam na svijetu. Ptica koja nema roditelje, prijatelje niti kuću, a još je k tome bijesna i ne može letjeti. Stvari se mijenjaju kad na otok doplove zelene svinje pod vodstvom Leonarda, a Crveni prepozna njihove skrivene namjere.

Glavne karakteristike filma su razigrani likovi, šarene boje, vesela glazba i ples, kratke šale i akcije, ali i lijenost. Autori crtića nisu se potrudili (ili nisu željeli) napraviti ništa više od običnog i prosječnog filma za jednoipol satnu obiteljsku zabavu. Ima tu duhovitih dijelova i užurbane akcije, ali sumnjam da će to biti dovoljno da u jednakoj mjeri zainteresira 'male' i 'velike'. U filmu postoji nekoliko trenutaka namijenjenih za nas 'velike', primjerice scena koja aludira na Kubrickovo "Isijavanje" i blizanke koje viču 'Redrum', ali to nažalost ne funkcionira iz razloga jer takvi pokušaji djeluju potpuno nepovezano i ubačeno bez ikakve posebne namjene.

S druge strane, "Angry Birds" je veoma topao i pozitivan film u kojem bi mališani mogli uživati. Uz svu šarenilost i razigranost koju donosi, dotiče se i klasičnih pouka koje su prisutne u većini animiranih filmova. Ovaj put autori filma su se odlučili za već provjerenu i sigurnu metodu, viđenu već tisuću puta, ali i uvijek aktualnu. Baš kao i u nekoliko ovogodišnjih animiranih filmova ("Kung fu panda 3", "Zootopia"), skrivene poruke vezane su uz pronalaženje samog sebe te uz važnost dobrih obiteljskih i prijateljskih odnosa.

"Angry Birds" nije toliko kvalitetan da može probuditi dijete u gledatelju neovisno o njegovim godinama, ali može poslužiti za jedno lijepo obiteljsko druženje u kojem je cilj zabava za najmlađe. U mom slučaju, zabava tijekom filma je izostala, ali ne i nakon njega. Ponovno sam 'skinuo' Angry Birdse i zaigrao nekoliko razina, gušt je kao i prije. Prisjetite se.