RECENZIJA: "GODS OF EGYPT / Bogovi Egipta" (2016.) - Egipatski trashformeri

"Gods of Egypt" je film koji je već nakon objave prvog trailera unaprijed bio osuđen na propast. Naime, već tada je bilo vidljivo da je gotovo cijeli film izgrađen pomoću CGI-ja i da će vizualni efekti biti u prvom planu. S vrlo niskim ili gotovo nikakvih očekivanjima uputio sam se u ovu fantasy akcijsku avanturu smještenu u drevnom Egiptu. Razlog iz kojeg sam se odlučio za "Gods of Egypt" je ljubav prema povijesnim spektaklima. Iz samog žanra filma vidljivo je da "Gods of Egypt" nije takav film, ali privukla me činjenica što je mjesto radnje Egipat i jer se u filmu miješaju egipatska i grčka mitologija. S obzirom da je "Gods of Egypt" mitološki blockbuster, potrebno je prilagoditi očekivanja prije samog početka gledanja filma. Makar, u mom slučaju niti to nije pomoglo. "Gods of Egypt" započinje epski, a završava epski loše.

Egipat. Mjesto koje možemo poistovjetiti s rajem, mjesto koje je vrijedno bogova koji su ga stvorili. U Egiptu bogovi i manje vrijedna stvorenja, smrtnici, žive zajedno. Bogove se moglo lako prepoznati, oni su viši od smrtnika, njihovim žilama je umjesto krvi teklo zlato i imali su mogućnost pretvarati se u razne zastrašujuće zvijeri.

Egipat je podijeljen između dvojice moćne braće, Ozirisa i Setha. Oziris je bog života, kralj bogate zemlje uz rijeku Nil, a Seth je vladar ogoljene pustinje koji zna samo za ogorčenost. Oziris je ostario i krunu prepušta svome sinu Horusu što Sethu nudi mogućnost da ju nasiljem preotme i postane vlasnik sudbine čitavog Egipta. Seth dolazi na tron, Horus je oslijepljen i izgnan, a jedini spas za Egipat je običan smrtnik i lopov poznat po imenu Bek.

Iako je daleko od originalnog, scenarij je imao dosta potencijala. Prva asocijacija je "Thor" u kojem je Odin imao velike nevolje prilikom imenovanja svog nasljednika u Asgardu. Oziris u "Gods of Egypt" podsjeća upravo na Odina, a Horus i Seth na Thora i Lokija. Ono što je jako loše u "Bogovima Egipta" su likovi i njihovi dijalozi. Apsolutno svi glumci, a ima ih dosta poznatih (Gerard Butler, Geoffrey Rush, Chadwick Boseman, Nikolaj Coster-Waldau), na ekranu djeluju iznimno loše, nezanimljivo i nezainteresirano. Jedina iznimka je Courtney Eaton čiji bujni dekolte muškom dijelu publike sigurno neće promaknuti. Scenarij sadrži puno 'trash' humora i komičnih scena, ali nažalost niti jedna od njih ne funkcionira. "Gods of Egypt" pokušava biti zabavan, ali ispada smiješan, i to u negativnom kontekstu.

CGI. Gdje je bila pamet autorima ovog filma? "Gods of Egypt" je imao budžet od preko $140 mil, a očito je većina tog novca otišla u specijalne efekte. Ne bi to bilo uopće niti loše da film lijepo i spektakularno izgleda, ali "Gods of Egypt" je primjer filma kojeg je katastrofalan CGI u potpunosti uništio. Prizori grada izgledaju lijepo i efektno, ali sve ostalo je blago rečeno užas.

Mitološki blockbusteri očito imaju svoju publiku, pokazali su to "Clash of The Titans", "Wrath of "The Titans" i "Immortals", ali izgleda da je i njima dosta takvih filmova. "Gods of Egypt" je doživio debakl na kino blagajnama i u prva dva tjedna je ostvario zaradu koja ne pokriva niti 20% od onoga što je uloženo u film. Čudi me ovako loš uradak jer je redatelj filma Alex Proyas, čovjek koji iza sebe ima filmove kao što su "Dark City", "I, Robot" i "The Crow". Proyas je potpuno podbacio u "Bogovima Egipta". Nije uspio izvući ono dobro iz scenarija i glumačke postave, a s tehničke strane je pretjerao u filmskim efektima.

Ljubitelji povijesnih spektakla sigurno će ostati razočarani nakon "Gods of Egypt". Zapravo nisam siguran kojem dijelu populacije bi se mogao svidjeti ovaj film, eventualno djeci i školarcima. Ostali gledatelji će sigurno vidjeti sve propuste i nedostatke u filmu, a nakon njega vjerujem da će se i faraoni okretati u svojim grobnicama. Usprkos svim manama, "Gods of Egypt" je djelomično zabavan film i epitet 'trash' mu odlično pristaje. S obzirom da "Gods of Egypt" na trenutke djeluje poput "Transformera", mislim da bi naziv filma 'Egipatski trashformeri' bio točniji i prikladniji.

Godina je tek počela i čeka nas još puno filmova, ali mislim da smo već dobili jednog kandidata za "Zlatnu malinu". Da je Butler viknuo onaj poznati "THIS IS.... SPARTAAA", možda bi čak i razmislio o većoj ocjeni.

OCJENA: 3/10