RECENZIJA: "The Girl with All the Gifts / Djevojka sa svim darovima" (2016.) - Nova generacija inteligentnih zombija.

"The Girl with All the Gifts" nije samo još jedan u nizu uobičajenih horora sa zombijima. U filmu koji spaja tri žanra (horor, triler i dramu) prikazano je nekoliko tema: zombiji, distopija, opstanak čovječanstva i odrastanje jedne djevojčice. Filmovi sa zombijima uglavnom nisu po mom guštu, ali moram priznati da sam uz "Djevojku sa svim darovima" kvalitetno proveo gotovo dva sata. Rijetki su slučajevi kad današnji redatelji i scenaristi u filmovima iskaču iz kalupa žanra i pokušavaju stvoriti nešto novo i drugačije. "Djevojka sa svim darovima" je nastala prema istoimenoj noveli vrlo zanimljivog sadržaja. Režirao ju je perspektivan redatelj Colm McCarthy, najpoznatiji po serijama "Peaky Blinders", "Sherlock" i "Endeavour", a glavne uloge tumače iskusna Glenn Close, Gemma Arterton i izvrsna mlada glumica Sennia Nanua.

U ne tako dalekoj budućnosti ljudska populacija je gotovo uništena virusnom zarazom koja ljude pretvara u zombije zvane 'gladni'. 'Gladni' zarazom gube skoro sve ljudske karakteristike i pretvaraju se u stvorenja koja lutaju ulicama u potrazi za 'živim mesom'. Posljednja nada za čovječanstvo je vojna i istraživačka baza u kojoj doktorica Caldwell (Glenn Close) vrši eskperimente nad zaraženom djecom koja čine drugu generaciju zaraženih. Iako druga generacija 'gladnih' nosi zaraženi gen koji je gotovo uništio ljudsku vrstu, oni imaju sposobnost racionalnog razmišljanja i posjeduju emocije zbog čega doktorica Caldwell vjeruje da upravo u njima leži lijek koji će spasiti čovječanstvo.

Od druge generacije 'gladnih' ističe se djevojčica Melanie (Sennia Nanua) koja je posebna i drugačija od druge djece. Ona je iznimno pametna i nadarena djevojčica čiju različitost je primijetila profesorica Justineau (Gemma Arteton) koja svakodnevno održava predavanja malim 'gladnima'. Melanie i Justineau stvaraju bliski odnos, a nakon što vojna baza padne pred hordom 'gladnih', one dvije zajedno s doktoricom i narednikom Parksom kreću na ulice u nadi da će pronaći spas za vlastite živote, ali i za budućnost ljudi.

Tijekom jednog od predavanja djeci spomenuta je Pandorina kutija čiji pojam je vrlo mudro iskorišten u kontekstu priče. Općepoznato je da se otvaranjem Pandorine kutije javlja velika opasnost u kojoj se manifestiraju loše stvari, ali isto tako u Pandorinoj kutiji uvijek ima i nešto dobro, tračak nade kojeg u ovom slučaju predstavlja malena Melanie. Melanie nosi zaraženi gen i ponekad ne može kontrolirati svoju 'glad' koja joj je urođena zbog virusne infekcije, ali zanimljivo je kako je tijekom filma njen život prikazan poput drame o odrastanju gdje spoznaje tko je zapravo ona.

Radnja filma poprima nekoliko obilježja, od kojih su neka tipična za filmove sa zombijima. Priča počinje vrlo zanimljivo, s jako puno misterije, ali nakon intrigantnog početka kreće dinamična akcija s tipičnim scenama za zombi žanr. Svi znamo što se događa kad zombi na vrijeme ne dobije metak u glavu. Iako se takve scene protežu kroz čitav film, "Djevojka sa svim darovima" je vrlo pametan film koji se može podičiti i brojnim drugim stvarima osim interesantne priče o zombijima.

Knjiga "Djevojka sa svim darovima" je na Goodreadsu nagrađena za najbolju horor priču u 2014. godini. U posljednje vrijeme, kad scenaristima nedostaje kreativnosti i mašte, odlične knjige se bezveze iskorištavaju u osrednjim i lošim filmovima, ali redatelj je Careyevu priču o 'gladnima' vrlo dobro prenio na filmsko platno. Jedan od razloga za uspješnu filmsku adaptaciju je orijentiranost na priču (umjesto na specijalne efekte), a pritom su svakako pridonijeli i kvalitetni glumci od kojih je mala Sennia Nanua pružila zaista sjajnu glumačku izvedbu.

"Djevojka sa svim darovima" nije bombastičan naslov i gotovo sigurno neće dobiti dovoljno pozornosti u ovo predoscarovsko vrijeme. Jedan od razloga zbog kojeg pišem ovaj tekst je da vam preporučim da ju pogledate. Bili ljubitelj/ica zombi žanra ili ne, vjerujem da ćete se dobro zabaviti uz ovaj film u kojem je originalna priča vrlo lijepo izvedena.